RIASON anti-hTg c.t - Iason GmbH

 
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
       RIASON anti-hTg c.t.

     Coated tube Radioimmunoassay zur Bestimmung der Antikörper gegen
                     Thyroglobulin (Tg) im Humanserum

                            Anleitung
                          Nur für in-vitro Gebrauch

                                Produkt von

                                IASON GmbH
                           Feldkirchner Straße 4
                         A – 8054 Graz-Seiersberg
                          Tel.: +43 (0)316 28 43 00
                         Fax: +43 (0)316 28 43 00-4
                           Email: office@iason.eu
                                 www.iason.eu

REF R01-020-100X
RIASON® anti-hTg c.t.                                                REF R01-020-100X

Verwendete IFU-Symbole

       Symbol                 Deutsch            Symbol                  Deutsch

                        In vitro Diagnostikum                  Chargenbezeichnung

                        Bestellnummer
                                                               Verwendbar bis

                        Hergestellt von         CAL0-CAL5      Standards

                                                               125
                        Lagerung bei              TRAC            I hTg-Tracer
                                                                     radioactive

         CT             Coated tubes            CO1 CO2        Kontrollseren

                        Europäische
                        Konformität

Verwendungszweck

Nur für in-vitro Gebrauch.

Der RIASON anti-hTg c.t. Kit ist ein coated tube Radioimmunoassay zur
quantitativen Bestimmung der Autoantikörper gegen Thyroglobulin (Tg) in
Humanserum im Bereich von 30-3000 IU/mL, unter Verwendung von 100 µL
Serumproben. Jeder Kit enthält ausreichend Material für 100 Assay Röhrchen und
erlaubt die Erstellung einer Standardkurve und den Assay von 42 unbekannten
Proben in Doppelbestimmung.
Die Testergebnisse sollten in Verbindung mit anderen klinischen oder
labordiagnostischen Daten verwendet werden, um den Arzt bei der Beurteilung einer
Schilddrüsenfunktionsstörung zu unterstützen.

Einleitung

Das menschliche Thyroglobulin (hTg) ist ein schweres Glycoprotein (605 kDa), das in
Thyreoideafollikelzellen zu finden ist. Es spielt eine zentrale Rolle in der Aufnahme
und Inkorporation, sowie der regulierten Biosynthese der Schilddrüsenhormone T4

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RIASON® anti-hTg c.t.                                             REF R01-020-100X

und T3. Schilddrüsenstörungen haben großteils einen autoimmunen Ursprung und
anti-Tg Ak sind die ersten Anzeichen, die darauf hindeuten.
Anti-hTg kann in allen Schilddrüsenautoimmunerkrankungen, wie beispielsweise
Hashimoto Thyreoiditis und Morbus Basedow (Graves' disease), nachgewiesen
werden, wobei die höchsten Konzentrationen bei Hashimoto Thyreoiditis auftreten.
Anti-hTG Ak können auch bei Schilddrüsenkrebs charakteristisch sein. Deren
Bestimmung kann zur Verlaufskontrolle bei Krebspatienten benutzt werden.
Das Bindeverhalten der anti-hTg Ak ist komplex, die Proben von unterschiedlichen
Patienten zeigen variable Reaktivitäten zu Epitopen des hTG Moleküls.

Messprinzip

Der RIASON anti-hTg       c.t. Kit ist ein kompetitiver Immunoassay, der mit hTg
Antikörper beschichtete Polystyrol Röhrchen verwendet. Im Test konkurrieren die
hTg Antikörper der Probe mit dem, am Kunststoffröhrchen immobilisierten, Antikörper
um die Bindung an den, mit 125I-markierten, hTg-Tracer. Nicht am Röhrchen
gebundenes 125I-markiertes hTg wird durch den Waschschritt aus dem Röhrchen
entfernt. Die Präsenz von hTg Antikörpern im gemessenen Test verursacht eine
reduzierte Bindung des 125I-markierten Tg. Somit ist die Antikörperkonzentration des
Tests umgekehrt proportional zu der im Röhrchen gebundenen Radioaktivität.

Warnhinweise und Vorschichtsmaßnahmen

Der RIASON anti-hTg c.t. Kit ist nur zur in-vitro Diagnostik und nicht zur Anwendung
bei Mensch und Tier geeignet. Dieses Produkt darf nur exakt wie in der mitgelieferten
Anleitung beschrieben, eingesetzt werden. IASON kann nicht für einen eventuellen
Verlust oder Schaden, (sofern nicht gesetzlich etwas anderes festgelegt ist), haftbar
gemacht werden, der durch Nichtbeachtung der Instruktionen entsteht.
VORSICHT: Dieser Kit enthält Material menschlichen und/oder tierischen Ursprungs.
Die Kitreagenzien sind so zu handhaben, als ob eine Übertragung einer
Infektionskrankheit möglich sei. Rohmaterial humanen Ursprungs, das in diesem Kit
zum Einsatz kommt ist negativ auf HBsAg, HCV und HIV-Antikörper geprüft. Da es
kein diagnostisches Verfahren gibt, welches derartige Erreger mit 100%iger
Sicherheit ausschließt, sind die entsprechenden Komponenten wie potentiell
infektiöse Proben handzuhaben.
Angemessene Vorsichtsmaßnahmen und die Regeln der guten Laborpraxis sollten
beim Gebrauch und der Entsorgung angewendet werden. Die Entsorgung der
Kitreagenzien hat nach den örtlichen Vorschriften zu erfolgen.

Beschädigte Testkits

Im Falle einer starken Beschädigung des Testkits oder der Komponenten muss die
Firma IASON in schriftlicher Form spätestens eine Woche nach Erhalt des Kits
informiert werden. Stark beschädigte Einzelkomponenten sollten nicht für den
Testlauf verwendet werden. Sie müssen gelagert werden, bis eine endgültige Lösung
gefunden wurde. Danach sollten Sie gemäß den offiziellen Richtlinien entsorgt
werden.

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RIASON® anti-hTg c.t.                                               REF R01-020-100X

Haltbarkeit und Lagerung der Reagenzien

Dieser Kit ist bei vorschriftgemäßer Lagerung bis zum Ablauf des Verfallsdatum
stabil. Nach Erhalt sind alle Reagenzien bei 2-8° C zu lagern.
Alle Reagenzien mindestens 20 Minuten vor Arbeitsbeginn bei Raumtemperatur
lagern.

Lagerung und Vorbereitung der Patientenproben

Die Proben sollen so rasch wie möglich nach der Abnahme getrennt und innerhalb
24 Stunden analysiert oder bei unter –20° C gelagert werden. Wiederholtes
Einfrieren und Auftauen ist zu vermeiden ggfs. sollte gleich aliquotiert eingefroren
werden.
Keine lipämische und stark hämolytische Patientenproben verwenden.
Keine Plasmen verwenden.
Wenn erforderlich, die Patientenproben bei Raumtemperaturen auftauen lassen und
gut vortexen.
Das Serum sollte vor dem Test noch einmal zentrifugiert werden, um die Partikel zu
entfernen (5 min bei 10-15 000 x g). Bitte diesen Schritt nicht auslassen, wenn die
Proben trüb sind oder Partikel erkennbar sind.

Kitbestandteile

Alle Reagenzien 1 – 6 vor Gebrauch auf Raumtemperatur bringen.

       1. TRAC 125I hTg-Tracer (1 x 22 mL); max. 260 kBq    radioactive   ;
          gebrauchsfertig; mit 0,1% NaN3;
       2. CT Coated tubes (2 x 50 Röhrchen, 12x75 mm, beschichtet mit anti-hTg
          Antikörper) gebrauchsfertig;
       3. CAL0-CAL5 (je 0,75 mL; gelb); gebrauchsfertig; mit 0,1% NaN3;
          Konzentrationen: 0, 30, 100, 300, 1000, 3000 IU/mL;
       4. CO1, CO2 (je 0,75 mL; gelb); gebrauchsfertig; mit 0,1% NaN3;
           Konzentrationen siehe QC-Zertifikat.

Erforderliches Zubehör, aber nicht im Kit enthalten

          Pipetten für 50 µL, 100 µL und 2 mL
          Destilliertes Wasser
          Geeignetes Rack für die Teströhrchen
          Unbeschichtete Röhrchen für die Totalaktivität
          Counter für 125I
          Schüttler

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Testdurchführung

Allgemeine Hinweise

       Alle Reagenzien auf Raumtemperatur bringen. Die Anzahl der erforderlichen
       Teströhrchen berechnen.
       CAL0-CAL5, CO1,CO2 und die Patientenproben sollten in Doppelbestimmungen
       durchgeführt werden.
       2 unbeschichtete Röhrchen für die Messung der Totalaktivität bereitstellen.

Testdurchführung

       1. 100 µL CAL0-CAL5, CO1,CO2 und Patientenproben in die Röhrchen
          pipettieren
       2. 200 µL TRAC in jedes Röhrchen pipettieren (Totalaktivität nicht vergesen).
       3. 2 Stunden bei Raumtemperatur (20-25°C) auf einem Schüttler (min. 600 UpM)
          inkubieren.
       4. 1 mL destilliertes Wasser in jedes Röhrchen pipettieren, absaugen/
          dekantieren und für 2 Minuten überkopf auf Papier abtropfen lassen.
       5. Jedes Röhrchen einschließlich Totalaktivität 1-2 Minuten im RIA-Counter
          messen.

Ergebnisberechnung

             Eine Standardkurve anlegen, indem man die Counts per minutes (CPM)
              der einzelnen Standards gegen die Konzentration aufträgt. So können die
              Konzentrationen der Patientenproben abgelesen werden.

             Alternative Auswertemethoden können verwendet werden, allerdings sollte
              bestätigt werden, dass der gewählte Kurvenverlauf geeignet ist und
              akzeptable Ergebnisse liefert. Eine Spline-Auswertung wird empfohlen.

             Proben mit hoher TgAb-Konzentration können 1:10 mit CAL0 verdünnt
              werden. Weitere Verdünnungen können von dieser 10x Verdünnung
              vorbereitet werden. Einige Seren lassen sich nicht linear verdünnen.

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Assay Beispieldaten

       Typische Ergebnisse RIASON anti-hTg c.t. Standards:

                                Röhrchen          Mittelwert      B/B0 [%]
                                                     cpm
                      Totalaktivität                95246             -
                      CAL0 Standard 0               37 435           100
                      CAL1 Standard 30              28 353           75,7
                      CAL2 Standard 100             18 522           49,5
                      CAL3 Standard 300             12 246           32,7
                      CAL4 Standard 1000             8 904           23,8
                      CAL5 Standard 3000             6 457           17,3
                      CO1 Kontrolle I               15 384            -
                      CO2 Kontrolle II               9 920            -

       Diese Daten dienen nur zur Illustration und sollten nicht für die Berechnung der
       Probenergebnisse verwendet werden.

Typische Eichkurve

   80

   70

   60

   50

   40

   30

   20

   10

       0
           10             100              1000              10000

       Diese Eichkurve dient nur als Beispiel zur Illustration.

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RIASON® anti-hTg c.t.                                             REF R01-020-100X

                                 Erwartete Werte

                                           NIBSC 65/93
                                              IU/mL
                              Negativ         < 100
                              Positiv         > 100

Jedes Labor sollte seinen eigenen Normalbereich für die lokale Bevölkerung
festlegen. Eine klinische Diagnose sollte nicht allein mit Hilfe der Ergebnisse einer
einzelnen diagnostischen Methode erhoben werden. Die Ergebnisse sollten mit
anderen klinischen Befunden und Observationen korrelieren.

Qualitätskontrolle

Es wird empfohlen, die Kontrollproben gemäß den nationalen gesetzlichen
Bestimmungen einzusetzen.
Durch die Verwendung von Kontrollproben wird eine Tag-zu-Tag Überprüfung der
Ergebnisse erzielt. Es sollten Kontrollen sowohl mit normalem als auch
pathologischem Level eingesetzt werden.
Die Kontrollen mit den entsprechenden Ergebnissen des IASON QC-Labors sind im
QC-Zertifikat, das dem Kit beiliegt, aufgeführt. Die im QC-Blatt angegebenen Werte
und Bereiche beziehen sich stets auf die aktuelle Kitcharge und sollten zum direkten
Vergleich der Ergebnisse verwendet werden.
Es wird ebenfalls empfohlen, an nationalen oder internationalen Qualitätssicherungs-
Programmen teilzunehmen, um die Genauigkeit der Ergebnisse zu sichern.
Es sollten geeignete statistische Methoden zur Analyse von Kontroll-Werten und
Trends angewendet werden. Wenn die Ergebnisse des Assays nicht mit den
angegebenen Akzeptanzbereichen des Kontrollmaterials übereinstimmen, sollten die
Patientenergebnisse als ungültig eingestuft werden.
In diesem Fall überprüfen Sie bitte die folgenden Bereiche: Pipetten und Zeitnehmer,
Gamma       Counter,    Verfallsdatum       der   Reagenzien,     Lagerungs-     und
Inkubationsbedingungen, Absaug- und Waschmethode.
Sollten Sie nach Überprüfung der vorgenannten Bereiche keinen Fehler erkannt
haben, setzen Sie sich bitte mit Ihrem Lieferanten oder direkt mit der Firma IASON
GmbH in Verbindung.

Test Charakteristika
Messbereich

Der Messbereich des Testes liegt zwischen 30 und 3000 IU/mL.
Standards sind gegen den Internationalen Referenz Standard NIBSC 65/93 kalibriert.

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Analytische Sensitivität

Die analytische Sensitivität definiert als Mittelwert minus der zweifachen
Standardabweichung des CAL0 (n = 20) beträgt 8,6 IU/mL.

Funktionelle Sensitivität

wurde bei 13 IU/mL gefunden.

Präzision

Sieben Humanseren Pools wurden in 20 Wiederholungen getestet um eine Intra-
Assay Präzision zu bestimmen. Die Ergebnisse wurden in der Tabelle unten gezeigt.

Um eine Iner-Assay Präzision zu bestimmen, sieben Humanseren Pools wurden in
Duplikat in 20 unabhängigen Assays von 2 Operatoren mithilfe unterschiedlichen Kit-
Chargen gemessen. Die Ergebnisse wurden in der Tabelle unten gezeigt.

           Intra-Assay Präzision (n=20)             Inter-Assay Präzision (n=20)
                  Konzentration                           Konzentration
  Probe                             VK [%]   Probe                                  VK [%]
                     [IU/mL]                                 [IU/mL]
       1               702            14,0      1              801                    16,1
       2               345            18,5      2              369                    12,3
       3                79            7,3       3               79                     7,3
       4                41            10,0      4               40                     7,4
       5                27            7,5       5               28                     8,7
       6                16            5,4       6               17                    11,8
       7                13            14,7      7               10                    24,9

Linearität

Zwei Patienten-Serum wurden schrittweise mit dem CAL0 verdünnt und anti-Tg Ak
wurden determiniert. Die Wiederfindungsrate wurde von dem erwarteten Wert der
Duplikat-Determinationen festgelegt. Die Mittelwerte von zwei Patienten-Proben
waren 100 und 126 %.
Aufgrund der Uneinheitlichkeit von Autoantikörper-Population in Humanseren mit
Bezug auf Epitopen und Affinität, manche Proben können nicht linear verdünnt.
werden.

Grenzen des Tests

Es werden verlässliche und reproduzierbare Ergebnisse mit dem Test erzielt wenn
man sich strikt an die Arbeitsabarbeitung laut Kitanleitung hält und umsichtig mit
guter Laborpraxis arbeitet. Jede unsachgemäße Behandlung von Proben oder
Modifikationen dieses Tests können die Ergebnisse beeinflussen.

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RIASON® anti-hTg c.t.                                                        REF R01-020-100X

Rechtliche Grundlagen

Zuverlässigkeit der Ergebnisse

Der Test muss exakt gemäß der Testanleitung des Herstellers abgearbeitet werden. Darüber
hinaus muss der Benutzer sich strikt an die Regeln der GLP (Good Laboratory Practice) oder
andere eventuell anzuwendende Regeln oder nationale gesetzliche Vorgaben halten. Dies
betrifft besonders den Gebrauch der Kontrollreagenzien. Es ist sehr wichtig, bei der
Testdurchführung stets eine ausreichende Anzahl Kontrollen zur Überprüfung der
Genauigkeit und Präzision mitlaufen zu lassen. Die Testergebnisse sind nur gültig, wenn alle
Kontrollen in den vorgegebenen Bereichen liegen, und wenn alle anderen Testparameter die
vorgegebenen Spezifikationen für diesen Assay erfüllen. Wenn Sie bezüglich eines
Ergebnisses Zweifel oder Bedenken haben, setzen Sie sich bitte mit der Firma IASON
GmbH in Verbindung.

Therapeutische Konsequenzen

Therapeutische Konsequenzen sollten keinesfalls nur aufgrund von Laborergebnissen
erfolgen, selbst dann nicht, wenn alle Testergebnisse mit den in „Zuverlässigkeit der
Ergebnisse“ genannten Voraussetzungen übereinstimmen. Jedes Laborergebnis ist nur ein
Teil des klinischen Gesamtbildes eines Patienten. Nur in Fällen, in denen die
Laborergebnisse in akzeptabler Übereinstimmung mit dem allgemeinen klinischen Bild des
Patienten stehen, sollten therapeutische Konsequenzen eingeleitet werden. Das
Testergebnis allein sollte niemals als alleinige Grundlage für die Einleitung therapeutischer
Konsequenzen dienen.

Haftung

Jegliche Veränderungen des Testkits und/oder Austausch oder Vermischung von
Komponenten unterschiedlicher Chargen von einem Testkit zu einem anderen, können die
gewünschten Ergebnisse und die Gültigkeit des gesamten Tests negativ beeinflussen.
Solche Veränderungen und/oder Austausch haben den Ausschluss jeglicher
Ersatzansprüche zur Folge. Reklamationen, die aufgrund von Falschinterpretation von
Laborergebnissen durch den Kunden gemäß Punkt „Therapeutische Konsequenzen“
erfolgen, sind ebenfalls abzuweisen. Im Falle jeglicher Reklamation ist die Haftung des
Herstellers maximal auf den Wert des Testkits beschränkt. Jegliche Schäden, die während
des Transports am Kit entstanden sind, unterliegen nicht der Haftung des Herstellers.

Literatur

        Rees Smith B. Thyroid autoantibodies. Scand. J. Clin. Lab. Invest. (2001) 61 (Suppl.
         235):45-52
        V. Peterson et al. A human-mouse hybridoma which secretes monoclonal
         thyroglobulin autoantibody with properties similar to those of the donor patient’s
         serum autoantibody. Autoimmunity 1989 4: 89-102
        N. Fukuma et al. Human monoclonal thyroglobulin autoantibodies of high affinity. l.
         Production, characterisation and interaction with murine monoclonal thyroglobulin
         antibodies. Autoimmunity 1991 10: 291-295
        N. Fukuma et al. Human monoclonal thyroglobulin autoantibodies of high affinity.
         Interaction between thyroglobulin and thyroglobulin autoantibodies of different IgG
         subclasses. Autoimmunity 1991 11: 97-105

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                               Arbeitsschema
        Bringen Sie alle Reagenzien vor dem Start auf Raumtemperatur (20-25°C),
             2 unbeschichtete Röhrchen für die Totalaktivität nicht vergessen

           1. Pipettieren    CAL0-CAL5           CO1,CO2               Proben
                               100 µL             100 µL               100 µL
           2. Pipettieren                      200 µL TRAC
           4. Inkubieren      120 Minuten bei Raumtemperatur (20-25°C)
                                  auf einem Schüttler (min. 600 UpM)
           5. Waschen             1 mL destilliertes Wasser pipettieren;
                                 Flüssigkeit absaugen oder dekantieren,
                                 2 Minuten auf Zellstoff abtropfen lassen
           6. Messen         Röhrchen zur Messung der Totalaktivität berücksichtigen
                                        1-2 Minuten; 125I-Messung
                                               Auswertung: Spline

                                    Erwartete Werte

                                                NIBSC 65/93
                                                   IU/mL

                                Negativ            < 100
                                Positiv            > 100

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                                 
         RIASON anti-hTg c.t.

        Coated tube radioimmunoassay for the quantitative determination of
            autoantibodies against Thyroglobulin (Tg) in human serum

                           Kit instruction
                                For in-vitro use only

                                     Product of

                                   IASON GmbH
                              Feldkirchner Straße 4
                            A – 8054 Graz-Seiersberg
                             Tel.: +43 (0)316 28 43 00
                            Fax: +43 (0)316 28 43 00-4
                              Email: office@iason.eu
                                    www.iason.eu

REF R01-020-100X

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RIASON® anti-hTg c.t.                                               REF R01-020-100X

Used IFU-Symbols

        Symbol                  English            Symbol                   English

                         In vitro diagnostic                      Batch number
                         device

                         Order number                             Expiry date

                         Product of              CAL0-CAL5        Calibrators

                                                                  125
                         Storage                    TRAC             I Tg-Tracer
                                                                        radioactive

         CT              Coated tubes             CO1 CO2         Control sera

                         European Conformity

Intended use

For in-vitro use only.

The RIASON anti-hTg c.t. kit is a coated tube radioimmunoassay intended for the
quantitative determination of autoantibodies against Thyroglobulin (Tg) in hunman
serum in the range of about 30-3000 IU/mL using 100 µL serum samples. Each kit
contains materials sufficient for 100 assay tubes permitting the construction of one
standard curve and the assay of 42 unknowns in duplicate.
Results are to be used in conjunction with other clinical and laboratory data to assist
the clinician in the assessment of thyroid dysfunction.

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Introduction

The human thyroglobulin (hTG) is a high molecular weight glycoprotein (605 kDa)
found in the thyroid follicular cells. It plays a central role in the uptake, incorporation,
and regulated biosynthesis of thyroid hormones, T4 and T3.
Thyroid disorders are, in large part, due to autoimmun origin, and anti-thyroglobulin
autoantibodies were the first factor to be discovered. Anti-hTG is found in all thyroid
autoimmune diseases (Hashimoto’s thyroiditis, Graves’ diseases), with the highest
level observed in Hashimoto’s thyroiditis. Anti-hTG is also characteristic of thyroid
cancer, and its determination can be used for the follow up of cancer patients.
The specificity of anti-hTG autoantibodies is complex, and samples from different
patients show a variable reactivity towards epitopes present in the hTG molecule.

Assay principle

The RIASON anti-hTg c.t. kit is a competitive immunoassay using polystyrene tubes
coated with hTg antibodies. In the assay, hTg autoantibodies compete with the
antibody immobilised on the tube for binding sites on 125I-labelled hTg-Tracer.
Unbound labelled hTg is then removed from the tube by a wash step. The presence
of hTg autoantibody in a test sample causes a reduction in the amount of labelled
hTg bound to the tube and hence, the antibody concentration in the sample is
inversely proportional to the radioactivity bound to the tube.

Warnings and precautions

The RIASON anti-hTg c.t. kit is for in vitro diagnostic use only and is not for internal
use in humans or animals. This product must be used strictly in accordance with the
instructions set out in the Package Insert. IASON will not be held responsible for any
loss or damage (except as required by statute) caused, arising out of non-compliance
with the instructions provided.
CAUTION: this kit contains material of human and/or animal origin. Handle kit
reagents as if capable of transmitting an infectious agent.
Source material from Human origin which is used in this kit was tested and found
negative for HbsAG and HIV as well as for HCV antibodies. However, since there is
no diagnostic procedure that excludes these agents with 100 percent certainty all
components should be handled as potentially hazardous material.
Appropriate precautions and good laboratory practices must be used in the storage,
handling and disposal of the kit reagents. Disposal of kit reagents should be in
accordance with local regulations.

Damaged test kit

In case of serious damage to the test kit or components, the company IASON must
be notified in writing at least one week after receiving the kit. Severely damaged
single components should not be used for the test run. They must be stored until a
final solution has been found. After that they should be disposed in accordance with
official regulations.

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Shelf life and storage of reagents

This kit is stable until the stated expiry date if stored as specified.
Upon receipt, store all reagents at 2-8C.
Allow all reagents to reach room temperature at least 20 minutes before use.

Storage and preparation of serum samples

Sera to be analysed should be assayed within 24 hours after separation or stored,
preferably in aliquots, at or below -20°C. Repeated freezing and thawing or increases
in storage temperature must be avoided.
Do not use lipemic, grossly haemolysed or turbid serum samples.
Do not use plasma in the assay.
When required, thaw test sera at room temperature and mix gently to ensure
homogeneity.
Centrifuge the sera prior to assay (preferably for 5 min. at 10.000 -15.000 g in a
microfuge) to remove any particulate matter. Please do not omit this centrifugation
step if sera are cloudy or contain particulates.

Materials provided

Allow all reagents 1-6 to reach room temperature before use.

                  125                                            radioactive
        1. TRAC     I hTg-Tracer (1 vial 22 mL); max. 260 kBq                  ;
           ready to use; in buffer with red dye and 0.1% NaN3
        2. CT Coated tubes (2 x 50 tubes, 12x75 mm, coated with monoclonal anti-
           hTg antibodies); ready to use;
        3. CAL0-CAL5 Calibrators: (0.75 mL each); ready to use; contains 0.1%
           NaN3;
           Concentrations: 0, 30, 100, 300, 1000, 3000 IU/mL.
        4. CO1, CO2 (0.75 mL each); ready to use; contains 0.1% NaN3;
           Refer to package insert for concentration;

Materials required, but not provided in the kit

       Pipettes capable of dispensing 50 µL, 100 µL and 2 mL
       Distilled water
       Suitable rack for assay tubes
       Uncoated tubes for total counts
       Counter for 125I
       Vortex Mixer

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RIASON® anti-hTg c.t.                                                REF R01-020-100X

Assay procedure

General remarks

Calculate the number of tubes needed for the assay. Allow all the reagents supplied
including the tubes to reach room temperature. All CAL0-CAL5, CO1, CO2 and test
sera should be assayed in duplicate.
2 uncoated tubes should be used for measuring total counts.

Test procedure

        1. Pipette 100 µL of CAL0-CAL5, CO1, CO2 and test sera into the tubes.
        2. Pipette 200µL of TRAC into each tube (don’t forget the total activity)
        3. Incubate for 120 min. at room temperature (20-25°C) on a shaker
           (min. 600 rpm).
        4. Add 1 mL of distilled water to each tube, then aspirate or decant and put it
           2 minutes on absorbent material
        5. Count each tube including the total count tubes of 125I for 1-2 minutes.

Calculation of results

           Draw a standard curve by plotting the counts per minute (cpm) of each
            standard against its concentration. Read off the values of the test samples.
           Alternative data reduction techniques may be employed but users should
            confirm that the selected curve fit is appropriate and gives acceptable
            results. Spline curve fits are recommended.
           Samples with high TgAb concentrations can be diluted 1:10 in CAL0. Other
            dilutions can be prepared from a 10x dilution or otherwise as appropriate.
            Some sera will not dilute in a linear way.

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RIASON® anti-hTg c.t.                                                       REF R01-020-100X

Sample assay data

    Typical results obtained with RIASON anti-hTg c.t. calibrators:

                    Tubes                       Mean cpm      B/B0 [%]
                    Totalaktivität                95246             -
                    CAL0 Standard 0               37 435           100
                    CAL1 Standard 30              28 353           75.7
                    CAL2 Standard 100             18 522           49.5
                    CAL3 Standard 300             12 246           32.7
                    CAL4 Standard 1000             8 904           23.8
                    CAL5 Standard 3000             6 457           17.3
                    CO1 Control I                 15 384            -
                    CO2 Control II                 9 920            -

    This data is for illustration only and must not be used for the calculation of any
    sample result.

Typical Calibration Curve

   80

   70

   60

   50

   40

   30

   20

   10

    0
        10              100              1000              10000

    This sample calibration curve is for illustration only.

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RIASON® anti-hTg c.t.                                               REF R01-020-100X

                                 Expected values

                                          NIBSC 65/93
                                             IU/mL
                               Negative       < 100
                               Positive       > 100

Each laboratory is recommended to determine ranges for their local population. The
results alone should not be the only reason for any therapeutic consequences. The
results should be correlated to other clinical observations and diagnostic tests

Quality control

The regular use of control samples at several analyte levels is advised to ensure day-
to-day validity of results. Controls should be tested as unknowns. Quality Control
charts should be maintained to follow the assay performance.
Good laboratory practice requires that controls be run with each calibration curve. A
statistically significant number of controls should be assayed to establish mean
values and acceptable ranges to assure proper performance.
It is recommended to use control samples according to state and federal regulations.
The use of control samples is advised to assure the day to day validity of results. Use
controls at both normal and pathological levels.
The controls and the corresponding results of the IASON QC-Laboratory are stated
in the QC certificate added to the kit. The values and ranges stated on the QC sheet
always refer to the current kit lot and should be used for direct comparison of the
results.
It is also recommended to make use of national or international Quality Assessment
programs in order to ensure the accuracy of the results.
Employ appropriate statistical methods for analysing control values and trends. If the
results of the assay do not fit to the established acceptable ranges of control
materials patient results should be considered invalid. In this case, please check the
following technical areas: Pipetting and timing devices; gamma counter, expiration
dates of reagents, storage and incubation conditions, aspiration and washing
methods.
After checking the above mentioned items without finding any error contact your
distributor or IASON directly.

Test characteristics

Assay dynamic range

The range of the assay is between 30 and 3000 IU/mL.
Standards are calibrated against the international reference standard NIBSC 65/93.

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RIASON® anti-hTg c.t.                                               REF R01-020-100X

Analytical sensitivity

The analytical sensitivity was calculated from the mean of CAL 0 (n = 20) minus its
double standard deviations determined to be: 8.6 IU/mL.

Functional sensitivity

was found to be 13 IU/mL.

Reproducibility

Seven human serum pools were assayed in 20 replicates to determine intra-assay
precision. Values obtained are shown below.

To determine inter-assay precision 7 human serum pools were measured in
duplicates in 20 independent assays by 2 operators using different kit batches.
Values obtained are shown below.

            Intra-assay precision (n=20)         Inter-assay precision (n=20)
 Sample         Mean concentration            Sample   Mean concentration
                                     CV [%]                                     CV [%]
   ID                [IU/mL]                    ID          [IU/mL]
        1               702            14.0      1            801                 16.1
        2               345            18.5      2            369                 12.3
        3               79             7.3       3             79                  7.3
        4               41             10.0      4             40                  7.4
        5               27             7.5       5             28                  8.7
        6               16             5.4       6             17                 11.8
        7               13             14.7      7             10                 24.9

Linearity

Two patient serum samples were serially diluted with zero calibrator and anti-TG
values determined. The percent recovery from the expected value of duplicate
determinations was calculated. The mean recovery for two patient samples was
obtained 100 and 126 %.
Due to the inherent heterogeneity of the autoantibody population in human sera with
regard to epitopes and affinity, some samples may not dilute linearly.

Limitation of use

Reliable and reproducible results will be obtained when the assay procedure is
performed with a complete understanding of the package insert instruction and with
adherence to good laboratory practice. Any improper handling of samples or
modification of this test might influence the results.
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RIASON® anti-hTg c.t.                                                 REF R01-020-100X

Legal aspects

Reliability of results

The test must be performed exactly as per the manufacturer’s instructions for use.
Moreover the user must strictly adhere to the rules of GLP (Good Laboratory
Practice) or other applicable national standards and/or laws. This is especially
relevant for the use of control reagents. It is important to always include, within the
test procedure, a sufficient number of controls for validating the accuracy and
precision of the test.
The test results are valid only if all controls are within the specified ranges and if all
other test parameters are also within the given assay specifications. In case of any
doubt or concern please contact IASON.

Therapeutic consequences

Therapeutic consequences should never be based on laboratory results alone even if
all test results are in agreement with the items as stated under Reliability of Results.
Any laboratory result is only a part of the total clinical picture of a patient.
Only in cases where the laboratory results are in acceptable agreement with the
overall clinical picture of the patient should therapeutic consequences be derived.
The test result itself should never be the sole determinant for deriving any therapeutic
consequences.

Liability

Any modification of the test kit and/or exchange or mixture of any components of
different lots from one test kit to another could negatively affect the intended results
and validity of the overall test. Such modification and/or exchanges invalidate any
claim for replacement.
Claims submitted due to customer misinterpretation of laboratory results subject to
point Therapeutic Consequences are also invalid. Regardless, in the event of any
claim, the manufacturer’s liability is not to exceed the value of the test kit. Any
damage caused to the test kit during transportation is not subject to the liability of the
manufacturer.

Literature
           Rees Smith B. Thyroid autoantibodies. Scand. J. Clin. Lab. Invest. (2001)
            61 (Suppl. 235):45-52
           V. Peterson et al A human-mouse hybridoma which secretes monoclonal
            thyroglobulin autoantibody with properties similar to those of the donor
            patient’s serum autoantibody. Autoimmunity 1989 4: 89-102
           N. Fukuma et al Human monoclonal thyroglobulin autoantibodies of high
            affinity. l. Production, characterisation and interaction with murine
            monoclonal thyroglobulin antibodies. Autoimmunity 1991 10: 291-295
           N. Fukuma et al Human monoclonal thyroglobulin autoantibodies of high
            affinity. ll. Interaction between thyroglobulin and thyroglobulin
            autoantibodies of different IgG subclasses. Autoimmunity 1991 11: 97-105

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RIASON® anti-hTg c.t.                                                       REF R01-020-100X

                           Pipetting scheme
              Allow all reagents to reach room temperature before use,
               do not forget to leave 2 uncoated tubes for total activity

         1. Pipetting      CAL0– CAL5         CO1, CO2              Samples
                             100 µL            100 µL                100 µL

         2. Pipetting                       200 µL TRAC
         3. Incubation       120 minutes at room temperature (20-25°C)
                                    on a shaker (min. 600 rpm)
         4. Washing                  Add 1 mL of distilled water;
                                         Aspirate or decant,
                                 put 2 minutes on adsorbent material
         5. Reading                  Don´t forget the total count tubes
                                      1-2 minutes; 125I-Reading
                                            Evaluation: spline

                                  Expected values

                                             NIBSC 65/93
                                                IU/mL

                              Negative           < 100
                              Positive           > 100

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