Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking?
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Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? Book title : Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? Author(s) : ISBN : 9789036804202 Language : english Publisher : Springer Category : Medicine DOWNLOAD EBOOK Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? Slecht nieuws krijgen is niet leuk, slecht nieuws vertellen ook niet. Maar dat mag geen excuus zijn om mensen met een verstandelijke beperking informatie te onthouden over belangrijke gebeurtenissen in hun leven. Het kan gaan om familieleden die overlijden, begeleiders die ergens anders gaan werken, ziekte in het eigen lichaam of gewoon een vakantie die niet doorgaat. De vraag is: hoe vertel je dit aan mensen die een ander begripsvermogen hebben en vaak een minder ontwikkeld tijdsbesef? En wie moet het eigenlijk vertellen? Irene Tuffrey-Wijne ontwikkelde een leidraad die ze onder andere baseerde op de ervaringen van ruim honderd mensen met en zonder verstandelijke beperking die deelnamen aan haar onderzoek. Ze laat zien hoe je belangrijke informatie begrijpelijk kunt maken door haar op te delen in kleine stukjes, waarbij je bewust kunt kiezen wanneer je wat vertelt. Ze vindt het belangrijk dat alle mensen die een rol spelen in het leven van iemand met een verstandelijke beperking betrokken worden bij de situatie. En ze wijst erop dat er onder hen mensen kunnen zijn die zelf ook getroffen worden door het slechte nieuws, bijvoorbeeld als een gezamenlijke ouder overlijdt. De ondersteuning zou zich daarom ook op hen moeten richten. Tuffrey-Wijne is een Engelse onderzoeker die in Nederland opgroeide en haar loopbaan begon als verpleegkundige. Deze Nederlandse editie van haar boek is niet alleen een vertaling van de oorspronkelijke Engelstalige, maar is ook aangepast aan de Nederlandse situatie. Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? - Are you looking for ebook Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? PDF? You will be glad to know that right now Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? PDF is available on our online library. With our online resources, you can find Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? easily without hassle, since there are more than 100,000 titles available. We have made it easy for you to find a PDF Ebooks without any digging. And by having access to our ebooks online or by storing it on your computer, you have convenient answers with Hoe breng je slecht nieuws aan mensen met een verstandelijke beperking? PDF. To get started finding Hoe breng je slecht nieuws aan mensen
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durch gegenseitige Anregung und gleichzeitig der Qualitatskontrolle durch kompetente Kritik. Es war somit notwendig, durch gezielte Thematik auf der einen und geniigend Freiraum auf der ande ren Seite den KongreB in dem Sinne attraktiv zu machen, daB die Experten aller mit der Rheumato logie verbundene Fachrichtungen prasent waren, und damit quasi die Wirkung einer Jury ausiibten. Man kann im Nachhinein den KongreB als Mittel zum Zweck der Hervorbringung dieser Procee·dings betrachten. Es war auch an der Zeit, daB sich die deutschsprachige Rheumatologie in groBerem Rahmen und in allen Dimensionen darstellen konnte. Pharmacology of Bombax ceiba Linn. This work is the first monograph devoted solely to Bombax ceiba, popularly known as the Red Silk Cotton Tree. Consisting of seven chapters, it covers all relevant aspects of this plant, from its historical and spiritual importance, to its botanical characterization, pharmacognostical details and ethnobiological uses, to its scientific validation in various animal and human studies. Each part of the tree is of medicinal value and possesses many novel chemical constituents such as shamimicin, bombasin, bombamalone, bombamaloside etc. along with other bioactive secondary metabolites. The book presents the chemical structures of the most important constituents and highlights various pharmacological activities, predominantly antioxidant, anti-inflammatory, anti- mutagenic, hypoglycemic, hypotensive, hepatoprotective and fibrinolytic, which may prove to be a source for the development of a novel phyto-pharmaceutical agent to treat diabetes, heart disease and cancer. In addition, separate chapters deal with the commercial and ecological significance of B. ceiba, as well as a case study on its conservation. Numerous color illustrations are included to identify the plant and to justify its nickname, the “Little Bird’s Cafeteria”. Die Methode der graphischen Darstellung und ihre Anwendung in Theorie und Praxis der Radiotechnik der Bibliothek des Radioamateurs. Schon vor der Radioamateurbewegung hat es technische und sportliche Bestrebungen gegeben, die schnell in breite Volke schichten eindrai:J.gen; sie alle iibertrifft heute bereits an Umfang und an Intensitat die Beschaftigung mit der Radiotelephonie. Die Grlinde hierfiir sind mannigfaltig. Andere technische Betiitigungen erfordem nicht unerhebliche Voraussetzungen. Wer z. B. eine kleine Dampfmaschine selbst bauen will - was vor zwanzig Jahren eine Lieblingsbeschaftigung technisch be· gabter Schiiler war - benotigt einerseits viele Werkzeuge und Einrichtungen, muB andererseits aber auch ein guter Mechaniker sein, um eine brauchbare Maschine zu erhalten. Auch der Bau von Funkeninduktoren oder Elektrisiermaschinen, gleichfalls eine Lieblingsbetatigung in friiheren Jahrzehnten, erfordert manche Fabrikationseinrichtung und entsprechende Geschick. lichkeit. Die meisten dieser Schwierigkeiten entfallen bei der Be· schii.ftigung mit einfachen Versuchen der Radiotelephonie. Schon mit manchem in jedem Haushalt vorhandenen Altgegenstand lassen sich ohne besondere Geschicklichkeit Empfangsresultate erzielen. Der Bau eines Kristalldetektorempfangers ist weder schwierig noch teuer, und bereits mit ihm erreicht man ein Er gebnis, das auf jeden Laien, der seine ersten radiotelephonischen Versuche unternimmt, gleichmaBig iiberwiiltigend wirkt: Fast £rei von irdischen Entfemungen, ist er in der Lage, aus dem Raum heraus Energie in Form von Signalen, von Musik, Gesang usw. aufzunehmen. Kaum einer, der so mit einfachen Hilfsmitteln angefangen hat, wird von der Beschaftigung mit der Ra~otelephonie los· kommen. Er wird versuchen, seine Kenntnisse und seine Appara. tur zu verbessem, er wird immer bessere und hochwertigere Schaltungen ausprobieren, um immer volIkommener die aus IV Zur Einfiihrung der Bibliothek des Radioamateurs. Fachkrankenhäuser Der II. Band der Handbucherei stellt diejenigen wichtigsten Fachkrankenhauser dar, welche im Laufe der Jahrzehnte aus ent scheidenden Grunden von den offentlichen allgemeinen Kranken hausern losgelost werden muBten und dann eine besondere Be deutung erlangt haben. Mit dieser Entwicklung sind auch zu gleich Sonderforderungen in Bau und Betrieb verbunden, die eine eigene Darstellung notwendig gemacht haben. Bei einzelnen dieser Fachkrankenhauser ist die Entwicklung auch jetzt noch in starkem FluB. Moderne Bauformen kommen in Betracht
gerade bei ihnen, aber uber sie wird in erster Linie durch die Behand lungsaufgaben bestimmt. Nur bei einigen Fachanstalten ist die Entwicklung schon zu einem AbschluB gelangt. Fiir die Mehrzahl der anderen war es die Aufgabe der Mitarbeiter, zunachst, den gegenwartigen Stand zusammenzufassen, dann aber zugleioh Hinweise auf weitere, schon jetzt kenntlich werdende Entwick lungsmoglichkeiten zu geben. Der vorliegende Band bringt daher sowohl eine abgeschlossene Darstellung des heute als notwendig Erkannten wie Unterlagen fiir 'die Fortarbeiten der Zukunft. Berlin, im November 1929. Der Herausgeber. Inhaltsverzeichnis. Die Hellanstalt fUr Geisteskranke. Von Oberlandesmedizinalrat Dr. K. WWKEL, Haina. (Mit 1 Abbildung. ) I. Allgemeines . . . . . 1 II. Anstaltsbau . . . . . 2 III. Krankenversorgung . 20 IV. Spezialhauser . . . . 25 V. Offene Fiirsorge. . . 30 VI. Arzte, Pfleger und Personal 34 Ban und Einrichtung von Kriippelheimen. Von Professor Dr. KONRAD BIESALSKI, Direktor und leitender Arzt des Oscar-Helene-Heims, Berlin-Dahlem, und Dr. H. ECKHARDT, Sekretar der Deutschen Ver einigung fur Kruppelfiirsorge, Berlin-Dahlem. (Mit 17 Abbildungen. ) 40 Allgemeines . . . . . . 40 Bedarfsfrage 42 Bau und Einrichtung 48 Schule . . . . . . . 58 Beru £Saus b ild ung. . 66 Fiirsorge . . . . . . . Immunotoxicity, Immune Dysfunction, and Chronic Disease" Medicine," Ocular toxicity is routinely assessed in toxicology studies conducted for regulatory purposes. Ocular anatomy and physiology and the assessment of ocular toxicity itself can be challenging to scientists involved in the safety a Chronic diseases are the leading cause of deaths worldwide and according to the World Economics Council and the Harvard School of Public Health, the cost of chronic diseases is expected to reach a staggering 48% of global gross domestic product by the year 2030. The urgency of the issue was demonstrated in 2011 when for only the second time in its existence, the U.N. General Assembly brought a health issue to the floor for consideration: chronic diseases. To date, most considerations of the issue have approached the topic from the vantage point that chronic diseases are a myriad of largely unconnected diseases and conditions arising in diverse tissues, organs and physiological systems. This book, Immunotoxicity, Immune Dysfuction, and Chronic Disease, deviates from that prior model. It considers the interconnectivity of chronic diseases with both environmental insult of the immune system and subsequent immune dysfunction and inflammatory dysregulation as the underlying basis for many, if not most, chronic diseases. This change in the perception of environment-immune linkages to chronic disease is significant and has immediate implications both for the prevention of disease as well as for the development of more effective therapeutic approaches. Rather than considering environmental factors and types of reported immune alterations (e.g., depressed humoral immunity) as is common in books involving immunotoxicity, the present book approaches the environment-immune-disease triad from the standpoint of the disease. Each chapter emphasizes one or more specific immune dysfunction-based chronic disease(s) or condition(s) (e.g., asthma, atherosclerosis, multiple sclerosis, lupus) and describes: 1) the suggested environmental risk factors, 2) the underlying immune dysfunction(s) associated with the disease and 3) the overall health consequences of the disease. This book is an early entry for a new Toxicology book series for Springer titled: Molecular and Integrative Toxicology (MaIT). The series will feature detailed research information, but in the context of a more integrative or holistic framework. As part of this framework, the chapters will contain a section on ”Key Points” as well as “Recommendations” where appropriate. The goal is to cover the most timely, state-of-the-art issues in toxicology as well as to ensure that the information is maximally accessible for research scientists, teachers, physicians and students.
We are particularly grateful to the numerous chapter authors for providing comprehensive and expert disease-oriented contributions. We are also appreciative of their willingness to consider their material not as disparate pieces of what has become a major health crisis, but rather as key pieces in a network of apparently interconnected health challenges. Immunotoxicity, Immune Dysfunction, and Chronic Disease" Medicine,"A comprehensive overview of the effects of trichloroethylene toxicity caused by real-life exposure levels highlighting how exposure to trichloroethylene may contribute to the etiology of several idiopathic human diseases. Discussion Chronic diseases are the leading cause of deaths worldwide and according to the World Economics Council and the Harvard School of Public Health, the cost of chronic diseases is expected to reach a staggering 48% of global gross domestic product by the year 2030. The urgency of the issue was demonstrated in 2011 when for only the second time in its existence, the U.N. General Assembly brought a health issue to the floor for consideration: chronic diseases. To date, most considerations of the issue have approached the topic from the vantage point that chronic diseases are a myriad of largely unconnected diseases and conditions arising in diverse tissues, organs and physiological systems. This book, Immunotoxicity, Immune Dysfuction, and Chronic Disease, deviates from that prior model. It considers the interconnectivity of chronic diseases with both environmental insult of the immune system and subsequent immune dysfunction and inflammatory dysregulation as the underlying basis for many, if not most, chronic diseases. This change in the perception of environment-immune linkages to chronic disease is significant and has immediate implications both for the prevention of disease as well as for the development of more effective therapeutic approaches. Rather than considering environmental factors and types of reported immune alterations (e.g., depressed humoral immunity) as is common in books involving immunotoxicity, the present book approaches the environment-immune-disease triad from the standpoint of the disease. Each chapter emphasizes one or more specific immune dysfunction-based chronic disease(s) or condition(s) (e.g., asthma, atherosclerosis, multiple sclerosis, lupus) and describes: 1) the suggested environmental risk factors, 2) the underlying immune dysfunction(s) associated with the disease and 3) the overall health consequences of the disease. This book is an early entry for a new Toxicology book series for Springer titled: Molecular and Integrative Toxicology (MaIT). The series will feature detailed research information, but in the context of a more integrative or holistic framework. As part of this framework, the chapters will contain a section on ”Key Points” as well as “Recommendations” where appropriate. The goal is to cover the most timely, state-of-the-art issues in toxicology as well as to ensure that the information is maximally accessible for research scientists, teachers, physicians and students. We are particularly grateful to the numerous chapter authors for providing comprehensive and expert disease-oriented contributions. We are also appreciative of their willingness to consider their material not as disparate pieces of what has become a major health crisis, but rather as key pieces in a network of apparently interconnected health challenges. Toxicants in Food Packaging and Household Plastics This book serves as a comprehensive resource on toxicants that can be released from food packaging materials and household plastics. Chapters include sources and levels of chemical exposure, known and suspected health effects and the identification of data gaps with recommendations for further research. In addition, regulatory approaches and risk assessment challenges in the United States and Europe are discussed.
Chapters cover both the more widely known chemicals that can migrate from food packaging (bisphenol A, perfluorinated chemicals), and household plastics (lead, phthalates, brominated flame retardants), as well as chemicals that are just entering use in food packaging (nanomaterials in polymer food packaging) and chemicals recently identified as migrating from food packaging to food stuffs (phthalates, benzophenones, antimony, methylnaphthalene and the alkylphenols nonylphenol and octylphenol). Chapters on phthalates and brominated flame retardants discuss challenges that arise with the use of replacement chemicals. The health effect sections of chapters have drawn on a wide variety of toxicological endpoints and recommend approaches to better assess toxicological risks in vulnerable human populations. Reflecting the global nature of our food supply and household consumer goods, contributions have been drawn from international experts. A wide range of scientists will find this book to be useful, including toxicologists, environmental health scientists, food scientists, and regulators. Metabonomics and Gut Microbiota in Nutrition and Disease This book provides a comprehensive overview of metabonomics and gut microbiota research from molecular analysis to population-based global health considerations. The topics include the discussion of the applications in relation to metabonomics and gut microbiota in nutritional research, in health and disease and a review of future therapeutical, nutraceutical and clinical applications. It also examines the translatability of systems biology approaches into applied clinical research and to patient health and nutrition. The rise in multifactorial disorders, the lack of understanding of the molecular processes at play and the needs for disease prediction in asymptomatic conditions are some of the many questions that system biology approaches are well suited to address. Achieving this goal lies in our ability to model and understand the complex web of interactions between genetics, metabolism, environmental factors and gut microbiota. Being the most densely populated microbial ecosystem on earth, gut microbiota co-evolved as a key component of human biology, essentially extending the physiological definition of humans. Major advances in microbiome research have shown that the contribution of the intestinal microbiota to the overall health status of the host has been so far underestimated. Human host gut microbial interaction is one of the most significant human health considerations of the present day with relevance for both prevention of disease via microbiota-oriented environmental protection as well as strategies for new therapeutic approaches using microbiota as targets and/or biomarkers. In many aspects, humans are not a complete and fully healthy organism without their appropriate microbiological components. Increasingly, scientific evidence identifies gut microbiota as a key biological interface between human genetics and environmental conditions encompassing nutrition. Microbiota dysbiosis or variation in metabolic activity has been associated with metabolic deregulation (e.g. obesity, inflammatory bowel disease), disease risk factor (e.g. coronary heart disease) and even the aetiology of various pathologies (e.g. autism, cancer), although causal role into impaired metabolism still needs to be established. Metabonomics and Gut Microbiota in Nutrition and Disease serves as a handbook for postgraduate students, researchers in life sciences or health sciences, scientists in academic and industrial environments working in application areas as diverse as health, disease, nutrition, microbial research and human clinical medicine. Principles of Health Interoperability HL7 and SNOMED The aims and scope of the second edition are unchanged from the first edition. The major market is in health informatics education. The
three part format, which covers principles of health interoperability, HL7 and interchange formats, and SNOMED CT and clinical terminology, works well.In the US, The ONC (Office of the National Coordinator for Health Information Technology) has estimated that the HITECH stimulus will create more than 50,000 new jobs for health informatics professionals, who need to be educated. Making Computerized Provider Order Entry Work Despite all the jokes about the poor quality of physician handwriting, physician adoption of computerized provider order entry (CPOE) in hospitals still lags behind other industries’ use of technology. As of the end of 2010, less than 22% of hospitals had deployed CPOE. Yet experts claim that this technology reduces over 80% of medication errors and could prevent an estimated 522,000 serious medication errors annually in the US. Even though the federal government has offered $20 billion dollars in incentives to hospitals and health systems through the 2009 stimulus (the ARRA HITECH section of the American Recovery and Reinvestment Act of 2009), many organizations are struggling to implement advanced clinical information systems including CPOE. In addition, industry experts estimate that the healthcare industry is lacking as many as 40,000 persons with expertise in clinical informatics necessary to make it all happen by the 2016 deadline for these incentives. While the scientific literature contains numerous studies and stories about CPOE, no one has written a comprehensive, practical guide like Making CPOE Work. While early adopters of CPOE were mainly academic hospitals, community hospitals are now proceeding with CPOE projects and need a comprehensive guide. Making CPOE Work is a book that will provide a concise guide to help both new and experienced health informatics teams successfully plan and implement CPOE. The book, in a narrative style, draws on the author's decade-long experiences of implementing CPOE at a variety of academic, pediatric and community hospitals across the United States. Making Computerized Provider Order Entry Work Despite all the jokes about the poor quality of physician handwriting, physician adoption of computerized provider order entry (CPOE) in hospitals still lags behind other industries’ use of technology. As of the end of 2010, less than 22% of hospitals had deployed CPOE. Yet experts claim that this technology reduces over 80% of medication errors and could prevent an estimated 522,000 serious medication errors annually in the US. Even though the federal government has offered $20 billion dollars in incentives to hospitals and health systems through the 2009 stimulus (the ARRA HITECH section of the American Recovery and Reinvestment Act of 2009), many organizations are struggling to implement advanced clinical information systems including CPOE. In addition, industry experts estimate that the healthcare industry is lacking as many as 40,000 persons with expertise in clinical informatics necessary to make it all happen by the 2016 deadline for these incentives. While the scientific literature contains numerous studies and stories about CPOE, no one has written a comprehensive, practical guide like Making CPOE Work. While early adopters of CPOE were mainly academic hospitals, community hospitals are now proceeding with CPOE projects and need a comprehensive guide. Making CPOE Work is a book that will provide a concise guide to help both new and experienced health informatics teams successfully plan and implement CPOE. The book, in a narrative style, draws on the author's decade-long experiences of implementing CPOE at a variety of academic, pediatric and community hospitals across the United States. Die Intrakapsulare Starextraktion Gerade ein Dezennium ist verflossen, seitdem die Operationslehre im GRAEFE-SAEMIscHschen Handbuche und das darin von mir bearbeitete Kapitel ) Staroperationen « erschienen ist. Ich konnte auf Grund eigener Erfahrungen tiber intrakapsulare Extraktion damals eingehender nur tiber die SMITH-Extraktion mich aussprechen, und zum Schlusse des Kapitels die groBe Einschrankung machen, daB meines Erachtens an der Extrak tion der Linse in der Kapsel (nach SMITH) der Operateur mehr Freude habe als der Operierte. Das verflossene Dezennium hat einen gewaltigen Wandel geschaffen, und zufolge der Einfiihrung anderer und neuerer Verfahren mochte ich jetzt mit viel groBerer Sicherheit aussprechen, daB die Extraktion in der Kapsel nicht nur das Idealverfahren der Starextra~tion darstellt, sondern auch in ihrer Methodik so weit gediehen ist, daB auch der
praktische Augenarzt sich derselben zuwenden kann und solI. Gerade von letzterem Gesichts punkte aus mochte ich aIle gegenwartigen Erfahrungen tiber die intrakapsu lare Starextraktion (i. E. ) in diesem Buche niederlegen. Die altesten Versuche, die aber zu keinem brauchbaren Resultat geftihrt bzw. keine Nachahmung gefunden hatten, sind in der Operationslehre ein gehend angefiihrt und ware nur richtigzustellen, daB nach FROMAGET (1925) LOUIS BERANGER 1757 zuerst Extraktionen in der Kapsel ausgefiihrt hat. Das alteste Verfahren, welches methodisch die i. E. zum Zwecke hat, ist das von H. PAGENSTECHER. W ohl war es frtiher schon, vielleicht ein J ahr hundert vorher, ab und zu gelungen, einen Star, in der Regel einen zykli tischen, mit der Pinzette zp. Das Glaukom Als ich die Aufforderung erhielt, fur das Handbuch der Augenheil kunde die Bearbeitung des Glaukoms zu ubernehmen, war es von vorn herein klar, daB dieses groBe Gebiet eine Einschrankung erfahren konnte, zunachst, weil die Operationslehre, sowohl die Technik, wie die Indikationen und die ublen Zufalle und Folgen, in ausfuhrlicher Weise in diesem Handbuch von KOJ~LNER, HEINE und von WESSELY behandelt worden sind. Da diese Arbeiten jedoch nur bis zum Jahre 1921 reichen, erschien es notwendig, das seit dieser Zeit aufgelaufene Material zu be rucksichtigen. Eine weitere Einschrankung des Stoffes war dadurch gegeben, daB erst kiirzlich A. ELSCH. NIG in dem Handbuch der speziellen pathologischen Anatomie und Histologie von HENKE-LuBARSCH eine erschopfende, mit vielen lliustrationen versehene Darstellung der pa thologischen Anatomie des Glaukoms gebracht hat, so daB ich zunachst nach dieser Richtung hin auf Abbildungen verzichten konnte. Anderer seits lieB es sich jedoch nicht vermeiden, z. B. beim Hydrophthalmus, bei der Exkavation und bei den Veranderungen im Kammerwinkel kurz auf die anatomischen Verhaltnisse einzugehen. Meine Arbeit knupft an die von SCHMIDT-RIMPLER an, die in der 2. Auflage des Handbuches der gesamten Augenheilkunde von GRAEFE SAEMISCH im Jahre 1908 erschienen ist (Bd. VI/I, Kap. VII). Da auf dem Gebiete der Symptomatologie nur wenige Erganzungen zu bringen waren, so habe ich mich im wesentlichen in Bezug auf diesen Punkt an die Darstellung SCHMIDT- RIMPLERB gehalten, wobei ofters seine Aus serungen wiedergegeben wurden, die weniger als Originalarbeit zu gelten haben als den Stand unseres damaligen Wissens wiederspiegeln. Die Krankheiten der Augenlider Schon in der ersten im Jahre 1876 erschienenen Auflage dieses Handbuchs (Bd. IV Kap. IV) war es v. MICHELS Bestreben, die krank haften Vorgange der Hau t der Lider von ausschlieBlich der matologischem Standpunkte darzustellen und sich hierbei der in der Dermatologie gebrauchlichen Einteilung und Bezeichnungen zu bedienen. Dementsprechend suchte v. MICHEL die nur der Ophthal mologie eigentiimlichen, nach seiner Meinung nichtssagenden Spezial benennungen wie beispielsweise Hordeolum, Chalazion und insbeson dere akute und chronische Blepharitis, die ihrer Entstehung und ihrem Wesen nach ganz verschiedene Krankheitstypen vorstellen konnen, auszumerzen und durch Klare pathologisch- anatomische Begriffe zu ersetzen. Hierdurch erhoffte er, einen besseren Uberblick und ein bes seres Verstandnis fiir die verschiedenen Krankheitsformen zu erreichen und der Ophthalmologie die therapeutischen Errungenschaften del' Dermatologie leichter nutzbar zu machen 1). -Den gleichen Standpunkt behielt v. MICHEL bei seiner Bearbeitung der zweiten, 1908 erschienenen Auflage dieses Buches bei. Zweifellos entspricht derselbe auch weit gehend dem in erster Linie wissenschaftlichen Charakter des ganzen Handbuchs. Deshalb war es mir bei del' Bearbeitung del' nunmehrigen dritten Auflage der »Krankheiten del' Augenlider« klar, daB v. MICHELS Prinzip beibehalten werden miisse, tI'otzdem dasselbe noch immer - nach nahezu 50 Jahren - weder in wissenschaftlichen Abhandlungen noch in den Lehrbiichern der Augenheilkunde Eingang gefunden und obwohl dasselbe gerade deshalb in Hinsicht der praktischen Hand habmlg des Buches schwere Bedenken hat. Histamin und Histamin-Rezeptor-Antagonisten Die Mastze11e mit ihren 500-1000 metachromatischen Granula im Zytoplasma kommt praktisch in allen Bindegewebsstrukturen des Korpers vor [72]. Sie ist bevorzugt entlang der Blut- und Lymphgefaaverlaufe vor a11em im Be reich der terminalen Strombahn im lockeren Stromagewebe lokalisiert. In den parenchymatosen Organen, die nur wenig Bindegewebe
enthalten, wie z.B. der Leber, Niere und im Herzmuskel finden sich die Mastzellen im Bereich der Adventitia der Gefaaverlaufe und im regionaren Bindegewebe. Die Anzahl in diesen parenchymatosen Organen ist damit relativ gering. Die groate Anzahl der Mastzellen wird in den serosen Hauten,wie Pleura, Pericard, Peritoneum sowie in den Meningen gefunden, ferner im Corium der Haut und hier besonders an den Akren. Nahezu 100% des hohen Gewebshist aminspiegels sind in diesen Zellen deponiert [1,39,46,67,75,78]. Die Gewebsmastze11en zeigen gegenuber den Blutbasophilen wesentliche Unterschiede: Letztere enthalten wesentl ich weniger Granula und zeiger:! keine positive Naphthol-ASD-Chloracetat-Esterase-Reaktion [49].Die Granula der Gewebsmastzellen beinhalten das Proteoglycan Heparin, die Blutbasophi len Chondoitin-Sulfat [3]. Die ze11uliire Ausstattung mit Inhaltsstoffen und die Funktion der Mastzellen in den verschiedenen Organen ist ebenfalls unterschiedlich. HERKUNFT, ENTWICKLUNG UND STRUKTUR DER HASTZELLEN Lennert und Parwaresch [49] konnten immunhistochemische Hinweise dafur finden, daa die Mastze11en sich aus der myelomonozytaren Reihe ableiten. Als wichtigste Hinweise fuhren die Autoren folgende Punkte auf: 1. Nachwe i s von Obergangs formen zwi schen Monozyten und Mastze 11 en nach massiver Mastzelldestruktion. 2. Zytolytische Effekte an Mastzellen durch hochspezifische autologe Makrophagenseren. 3. Vorkommen einer KCN-sensitiven Myeloperoxydase in unreifen Rattenmast zellen. Organogenesis MBRl'OLOGl' studies the succession of transformations undergone by the fertilized E egg in the formation of a new individual. Development of the embryo is directed by morphogenetic mechanisms ruled by a strict chronology. Survival of the egg, its -transport in the genital tract, and the adaptation of the maternal organism to its presence are controlled by hormonal actions. Knowledge of these subjects is proving to be increasingly important for the medical practitioner. Such information helps to explain anatomic correlations; organ relation ships also illuminate the etiology of numerous pathologic conditions. Disturbances of prenatal development engender congenital malformations and constitute an important cause of perinatal mortality and postnatal morbidity. We are gratef'ul to numerous student.~ and colleagues whose cooperation has aided preparation of this book. THE AUTHORS. TRANSLATOR'S PREFACE Translation of this work was undertaken in order to make available in English this excellent and unusual aid for the teaching arid study of mammalian, primarily human, embryology. This hook emphasizes visual presentations. It combines the use of exceptionally clear and instructive drawings with photomicrographs and concise but complete text 111 an exposition of the dynamic aspects of development. Thus, the three volumes of this book will be of help in preparation and review for students, research workers, medical practitioners such as obstetricians and pedia tricians, and-others who are concerned with embryology. Analysis of the precise timing of various stages of human development makes it especially useful for all who are interested in the study and prevention of congenital malformations. Embryogenesis MBRYOLOGY studies the succession of transformations undergone by the fertilized E egg in the formation of a new individual. Development of the embryo is directed by morphogenetic mechanisms ruled by a strict chronology. Survival of the egg, its transport in the genital tract, and the adaptation of the maternal orga nism to its presence are controlled by hormonal actions. Knowledge of these subjects is proving to be increasingly important for the medical practitioner. Such information helps to explain anatomic correlations; organ relation ships also illuminate the etiology of numerous pathologic conditions. Disturbances of prenatal development engender congenital malformations and constitute an important cause of perinatal mortality and postnatal morbidity. Our goal in preparing Volume I was to introduce the student to the complex pheno mena of embryonic development in a clear and direct way. We tried to present an overall view of the simultaneous nature of the multiple and rapid events in embryogenesis. Also, we thought it appropriate to treat certain topics in depth, becallse of their difficulty, or their physiological or pathological implications. Thus, gastrulation and formation of the body shape, including flexion, which are par ticularly dynamic
processes, can best be understood by following their sequences in detail. Special attention '}Jas also devoted to the placenta, since it assures the functions of nutrition, respiration, and excretion. It is also an endocrine gland upon which the hor monal equilibrium of pregnancy depends. Die Gewebezüchtung in Vitro Wenn auch die vitale Manifestation eines Organismus nicht einfach die Summe der vitalen Aktivitat seiner Elemente ist, stellen sie doch die Ergebnisse seiner Teilchen, die untereinander durch synergischen und antagonistischen Mechanismus verbunden sind, dar; doch kann und darf man die Zellindividualitat nicht auBer Acht lassen. Jede Zelle ist unter bestimmten Bedingungen selb standig und selbsttatig, d. h. sie ist autonom. Diese Autonomie, welche den hochsten Grad wahrend der fruhesten Stadien der Ontogenese erreicht, wird nach und nach mit dem Fortschreiten der Entwicklung und der Organisierung immer geringer. Wenn die Organisierung, um so zu sagen, die Zellindividualitat maskiert oder etwa unterdruckt, wird die Selbstandigkeit doch nicht zer stort; in dem Moment, wo die Zellelemente unter bestinimte und entsprechende Bedingungen gelangen, kehrt ihre Autonomie wieder zuruck. Die Moglichkeit der Beobachtung isolierter, lebender und sich vermehrender Zellen, die frei von jedem EinfluB sind, den die Korrelationsgesetze im Organismus in Erscheinung treten lassen, wird in der Methode derGewebekulturen gegeben. Und man kann sicher sein, nicht aus Liebe zu einer Methode die Sunde der Uber treibung zu begehen, wenn man beha.uptet, daB man die wich tigsten Ergebnisse der letzten zehn Jahre auf dem Gebiete der experimentellen Cytologie, der normalen und pathologischen Bio logie eben durch die Gewebekulturen erreicht hat.
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